SANINI.BLOGG.SE

You cannot make everybody happy, you are not a Nutella jar

Hösten kom

Kategori: standard

(null)
Efter bröllop och jobb som startade helgen efter så var det full rulle med den nya klassen som jag och Sofie fick ha tillsammans, en åk 5. Det var så himla kul och jag var så lättad över att jag mådde så bra så allt kunde flyta på som vanligt och eftersom jag mådde så bra så kände jag starkt att det var en pojke i magen. Jag mådde ju lika bra med Alex i magen. Rutin ultraljudet kom och bekräftade att jag hade rätt :) det var så himla kul att se min lilla bebis i magen, han var helt perfekt och glädjetårarna bara rann! Denna gång valde vi att "komma ut" med graviditeten efter RUL. Jättespännande att gå runt och vara hemlig så länge!! Och min mage var inte stor alls så det var ingen som misstänkte något heller :)

Min fina vän Kim blev mamma till en liten fin Olivia runt den här innan vi kom ut och jag grät av lycka! Det är något speciellt när någon nära får barn, man liksom älskar deras barn helt naturligt! Sen är det ju extra tårdrypande när de e så fina!

Efter rutinultraljudet åkte vi till min mormor och morfar. Morfar var vid det här laget väldigt väldigt sjuk. Jag krama hans hand, visade bilderna och berättade att i vår ska du bli gammelmorfar till en till liten filur. Han var så glad men kunde inte prata knappt. Han blicka bort och jag vet vad han tänkte. Han visste liksom jag att han förmodligen aldrig skulle få uppleva det. På farsdag gick han bort. Urch... min morfars död.. jag vet inte hur jag någonsin ska kunna återhämta mig ifrån den.. 
(null)

(null)

(null)

Julen kom, den var tom utan morfar, vi åkte iväg tilll Chile på försenad bröllopsresa, hela januari smälte bort och jag hade inte kunnat be om ett bättre tillfälle att lämna landet och fylla hela kroppen och sinnet med nya intryck varje dag.. Det var underbart! Och min lilla Gabbe i magen fick sitt namn! Vi satt i bilen när poletten trilla ner, Gabriel är jättefint sa Andres.. Ja! Klart han ska heta det. Och Milo som jag kämpat för kändes inte svårt att släppa :) våran lilla Gabriel.


(null)


KOMMENTARER:

  • Kim säger:
    2018-01-05 | 21:43:28
    Bloggadress: http://kimmi.se

    Men gulle! Åh vad glad jag är att du börjat blogga lite igen. Så kul att läsa! <3

    Svar: Haha sötnos
    Sanna

Kommentera inlägget här: